En samtale på Twitter ansporede mig forleden til at kigge nærmere på vores Youtube-statistik. Vi har en temmelig populær video liggende som handler om et helt specielt tvillingepræparat. Videoen har indtil nu haft over 150.000 visninger.
Men hvis man kigger på retention-statistiskken, altså hvor længe bliver folk hængende, ser det således ud:
Hvis man derimod kigger på en af vores andre videoer med knap så mange visninger, f.eks. Astrids laboratorievideo om hænder, ser grafen helt anderledes ud:
Ok, så videoerne er af forskellig længde. Men ved slutningen af den sidstnævnte video (ca. 1 minut) er der stadig over 90% som kigger med. Efter ét minut i den første video har omkring halvdelen allerede klikket sig videre.
Så hvad kan vi lære af det?
Se og smid væk på Youtube
En samtale på Twitter ansporede mig forleden til at kigge nærmere på vores Youtube-statistik. Vi har en temmelig populær video liggende som handler om et helt specielt tvillingepræparat. Videoen har indtil nu haft over 150.000 visninger. Men hvis man kigger på retention-statistiskken, altså hvor længe bliver folk hængende, ser det således ud: Hvis man derimod […]