ForskningKunst og videnskab

Open Call til kunstnerisk samarbejde

Vi leder efter kunstnere, designere, arkitekter, formidlere og andre fagligheder inden for de kreative industrier. Deadline for ansøgning er 4. august 2024.

Open Call til kunstnerisk samarbejde

Vi er med i et nyt forskningsprojekt på Institut for Naturfagenes Didaktik, hvor vi skal lave kunstneriske samarbejder om bæredygtighed. Derfor leder vi efter kunstnere, designere, arkitekter, formidlere og andre fagligheder inden for de kreative industrier, der har lyst til at arbejde med eksperimenterende videnskabsformidling.

Udover Københavns Universitet er der tre institutioner involveret i projektet. Det er Medicinsk Museion, Zoologisk Have og Danmarks Tekniske Museum. Stederne har det til fælles, at vi vil diskutere og sætte fokus på emner som pandemier, biodiversitet og klimaforandringer.

Deadline for ansøgning er 4. august. Send ansøgningen til Marine McArthur på mdm@ind.ku.dk. Vi har brug for et CV og/eller portefølje, en motiveret ansøgning, og så må du meget gerne bo i København eller kunne dække egne rejseomkostninger. Ansøgningen skal være på engelsk.

Læs mere her:
SUSTAIN-ART-SCI – University of Copenhagen (ku.dk)